Tilaus-, toimitus- ja peruutusehdot

Tilaus-, toimitus- ja peruutusehdot

Yleistä

OUN Oy, y-tunnus: 3179402-6, myy palveluita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomessa.

Todettakoon selvyyden vuoksi, että OUN Oy ei ole välitysliike. Siihen ei siten sovelleta Lakia kiinteistönvälitysliikkeistä ja vuokrahuoneiston välitysliikkeistä.

 Henkilötietojen kerääminen

Palveluamme käyttävänä asiakkaana hyväksyt, että tallennamme tietosi asiakasrekisteriimme ja käsittelemme niitä, kuten tietosuojaselosteessamme on kuvattu.

 Palvelut ja palveluiden hinnat

Tuotteidemme ja palvelujemme ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin palvelun esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Palveluiden hinnat sisältävät verot, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

 Toimitustavat ja -aika

Toteutamme palvelumme ja toimitamme tuotteemme pääsääntöisesti sähköisiä menetelmiä käyttäen, esimerksi videopalaverin muodossa tai puhelimitse,  sähköpostitse tai tarjoamalle tuotteiden latausmahdollisuuden sivuiltamme tai yhteistyökumppanimme järjestelmien kautta. Olemme yhteydessä oston jälkeen sopiaksemme molemmille osapuolille sopivan ajankohdan ja tavan palvelun toteuttamiselle ja toimittamiselle.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy
maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen/palvelun toimittajaan (OUN Oy).

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata palveluita kotisivuiltamme. Tilauksen jätettyäsi ja sen vahvistettuamme aloitamme sen toimittamisen. Koska palvelumme kohdistuu asuntokauppaan, aloitetaan sen toimittaminen heti tilausvahvistuksen saatuamme, koska kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus on asuntokaupan luonteen ja nopeuden puolesta kestämätön. Käyttäessäsi palveluitamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruuttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme. Laskutamme tilaamasi tuotteet/palvelut tilauksen yhteydessä, ellei toisin sovita.

 Peruuttamisoikeus

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa palvelutilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua vahvistetusta tilauksesta. Jos haluat peruuttaa tilauksen, ota yhteyttä meihin sähköpostitse (info@oun.fi) mahdollisimman pian tai viimeistään 14 päivän kuluessa. Keskeytämme tilauksen toimittamisen välittömästi saatuamme tiedon peruuttamisesta, jolloin laskutamme hinnasta osuuden samassa suhteessa, kuin mitä siitä on jo ehditty toteuttaa. Jos tilaus on jo kokonaisuudessaan toimitettu, maksua tai sen osaa ei voida palauttaa.

Kerrothan sähköpostissa seuraavat asiat:

  • Nimesi
  • Peruutettavan palvelun nimi
Vastuunrajoitus

Oun Oy ei vastaa mistään tilaukseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Scroll to Top

Pakko paukutella henkseleitä, ...

…koska meillä on ollut tapana toimittaa tilatut palvelut nopeasti, usein puhutaan vain tunneista. Ymmärrämme, että ostopaine toiveiden kodin löydyttyä on kova, ja siksi lupaamme toimituksen viimeistään 24 tunnin sisällä tilauksesta. Viimeistään. Näin ei sinun tarvitse pidätellä hengitystä ostohousut jalassasi tarpeettoman pitkään.

Yksi raportti

Asuntokauppaan liittyy melko runsaasti erilaisia dokumentteja aina myyntiesitteestä pohjapiirroksen kautta tilintarkastuskertomukseen. Kaikki ovat tarpeellisia arvioinnin kannalta, mutta olennaiset asiat on kuitenkin mahdollista tiivistää selkokieliseksi yhdeksi ainoaksi raportiksi. Kapulakieli syrjään ja faktat ydellä (1) raportilla!   

Kaupan asiakirjat

Vaikka asunto-osakkeen kauppakirja onkin vapaamuotoinen, on siitä kuitenkin syytä löytyä kaikki olennaiset asiat. Me tarkastamme, että näin on. Tarkastamme myös kaikki kauppakirjan kyljessä kulkevat liitteet, eli koko asiakirjanipun. Sinä voit sitten hengittää hieman rauhallisemmin, kun olet allekirjoittamassa kauppakirjaa uudesta kodistasi.

Tarjousneuvottelu

Olemme apunasi tarjousneuvotteluissa. Kerromme, mihin kannattaa kiinnittää huomiota, mitä kannattaa myyjältä/välittäjältä kysyä ja miten saatuja vastauksia olisi hyvä tulkita. Ja minkälaisia johtopäätöksiä tilanteesta voi tehdä

Ostotarjouksen laatiminen

Ostotarjoukseen liittyy myös muutakin, kuin tarjottava hinta. Me autamme kriittisten asioiden määrittämisessä sekä tarkastamme, että ostotarjoukseen on myös kirjattu kaikki sovitut asiat asianmukaisesti. Ja vain sovitut asiat. Jotta sinä voit allekirjoittaa sen turvallisin mielin.

Kauppahinta

Ja siis nimenomaan kauppahinta, ei myyntihinta. Huomioimme myös mahdollisen yhtiövelan sekä tonttiosuuden. Vertaamme hintaa muihin alueen vertailukelpoisiin toteutuneisiin kauppahintoihin, emme hintapyyntöihin. Asunnot ovat aina yksilöitä, joiden varustus ja kunto vaihtelevat suuresti. Saamme kuitenkin selville, onko hinta oikealla hehtaarilla.

Hoitovastiketaso

Arvioimme, millaiselle tasolle yhtiön perimä hoitovastike asettuu muihin alueen vertailukelpoisiin taloyhtiöihin verrattuna. Kurkkaamme myös, onko taso ollut oikea kustannuksiin nähden ja onko siinä selkeitä nostopaineita.

Alueen kaavoitus

Selvitämme, onko alueen kaavoituksessa jotain muutoksia muhimassa, vai onko kenties se kalliilla ostamasi merinäköala vuoden päästä katoamassa uuden rakennettavan tornitalon taakse. Tai onko joitain hieman vähemmän radikaaleja asioita tapahtumassa harkitsemasi kohteen ympäristössä.

Taloyhtiön hallinto

Tutkimme, miten yhtiön hallinto on onnistunut tehtävässään, käsittäen niin isännöinnin kuin hallituksenkin. Onko hallinto ollut ainoastaan huolehtimassa siitä, että säästetään joka kohdassa vai siitä, että yhtiö pysyy kunnossa ja sen arvo säilyy tai peräti kasvaa. 

Tulevat korjaushankkeet

Arvioimme, millaisia korjaushankkeita taloyhtiössä on lähitulevaisuudessa odotettavissa ja millaisella aikataululla niiden voidaan olettaa tulevan vastaan.  Saatammepa heittää myös jonkinlaisen arvauksen oletetuista kustannuksista!

Korjaushistoria

Tutkimme, milloin ja millaisia toimenpiteitä yhtiössä on toteutettu ja peilaamme niitä kunkin asian teknisiin käyttöikiin. Käytämme esimerkiksi Rakennustietosäätiö RTS:n ja LVI-Keskusliiton määritelmiä. Näin saamme arvioitua, onko yhtiöllä korjausvelkaa.

Taloyhtiön talous

Luemme huolellisesti läpi taloyhtiön tasekirjan ja toimintakertomuksen, laskemme niistä saatujen tietojen perusteella esimerkiksi yhtiön velkaantumisasteen, maksuvalmiuden ja arvioimme taloustilanteen kokonaisuutena. Kokoamme havainnoistamme selkokielisen raportin, jonka avulla saat kuvan yhtiön tilanteesta.